PAIKEJATERVISEOHUD_noCTA

PÄIKE JA TERVISEOHUD

Loe nõuandeid, kuidas enda tervist ja nahka päikeselise või kuuma ilmaga kaitsta.

  • Päikese käes viibides kasuta päikesekaitsetooteid, mis kaitsevad nii UVA- kui UVB-kiirguse eest. Pea meeles, et päikesekaitsetooted on vaid üks võimalus kaitsta end ultraviolettkiirguse ja nahapõletuse eest;
  • päikesekaitsetooteid tuleb kanda nahale regulaarselt ja piisavas koguses;
  • väldi pikaajalist päikese käes viibimist keskpäeval, kui päikesekiirgus on kõige intensiivsem;
  • väldi organismi vedelikukaotust, selleks joo võimalikult palju vedelikku, soovitavalt gaasita mineraalvett. Ära oota janu tekkimist, juua tuleb 2 – 4 klaasi vedelikku tunnis;
  • kanna päikese eest kaitsvaid heledaid avaraid riideid, peakatteid ja päikeseprille;
  • hoia imikuid ja väikelapsi otsese päikesekiirguse eest;
  • pea meeles, et päikesekaitsevahendeid peab kasutama ka kergelt pilvise ilmaga, sest 90% UV-kiirgusest tungib läbi pilvede;
  • vesi pakub UV-kiirguse eest minimaalset kaitset ning veest peegeldunud kiired võivad riski suurendada;
  • päevitada ei tohi mõnede ravimite tarvitajad (küsige selgitusi arstilt või apteekrilt);
  • kuumus ja päike on vastunäidustatud osade krooniliste ja nakkushaiguste puhul;
  • ära liialdada kohvi ja alkoholiga, sest need suurendavad vedelikukadu;
  • ära jäta väikelapsi ja lemmikloomi üksi suletud autosse;
  • võimalusel piira füüsilist tegevust kuuma käes;
  • siseruumides on parim jahutaja konditsioneer, ruumi jahutamiseks võid kasutada ka ventilaatorit.

Allikas: terviseamet.ee

Toimetaja: virtuaalkliinik.ee

Scroll to Top