EA_ARTIKKEL_UNEHAIRED_1180x590px

Kuidas vabaneda uneprobleemidest?

Unehäired on aina enam levinud probleem. Kõige tavapärasem unehäire on unetus ehk raskused  uinumise ja une säilitamisega. Magamatus kurnab organismi, teeb meid väsinuks ja jõuetuks, tekivad mäluhäired  ning langeb suutlikus keskenduda näiteks tööle või õppimisele. Pikaaegne magamatus võib tekitada stressi, aga põhjustada ka veel tõsisemaid tervisemuresid nagu depressioon, südame-veresoonkonna haiguste väljakujunemine kõrgenenud vererõhu näol.

Kergematest uneprobleemidest vabanemiseks saame ka ise palju ära teha. Seda vaadates üle oma päevakava ehk kas une ja ärkveloleku režiim on paigas. Läbi mõeldes, kuidas on lood toitumisega ja seda just enne magamaminekut – kas süüakse pigem uinumist takistavaid või seda soodustavaid toiduaineid.  Analüüsides oma liikumisharjumusi – kas aktiivne trenn jääb päeva esimesse poolde või toimub see vahetult enne magamaminekut. Ja lõpuks, millised on magamamineku rituaalid  sealhulgas õhtune teleri vaatamine ja telefoni kasutus. Kõik need on olulised tegurid ja mõjutavad meie une kvaliteeti.

Kui oma igapäevased harjumused on põhjalikult läbi uuritud ja järeldused tehtud, aga unehäired jätkuvad, on võimalik abi saada apteegiriiulil leiduvast preparaadist nimega Melatoniin. Tegu on niinimetatud unehormooniga, mida toodetakse inimese organismis, peaajus asuvas käbinäärmes. Melatoniin reageerib valgusele ja annab organismile teada, millal on aeg ärgata ja millal magama minna. Normaalsetes oludes hakkab selle produktsioon suurenema õhtul pimeduse saabumisel, saavutades maksimaalse kontsentratsiooni öösel kella 2-4 ajal ja peale seda hakkab jälle langema. Peale unetsükli reguleerimise aitab melatoniin parandada ka üldist immuunsust, leevendada põletikke ja vähendada vähiriski. Samuti kaitseb see aju närvisüsteemi vananemisega kaasnevate haiguste eest. Arvatakse, et ühtlasi sõltub melatoniini tasemest närvisüsteemis ka meeleolu reguleeriva hormooni serotoniin tootmine, mille vähesus võib põhjustada kurvameelsust.

Inimestel, kes reisivad pidevalt eri kontinentide vahel, leevendab see ajavööndivahetusega seotud subjektiivseid kaebusi. Kasulik toime saavutatakse 0,5 mg minimaalannusega, mis tuleb manustada enne magamaminekut esimesel reisipäeval ja paaril järgneval päeval pärast sihtkohta saabumist.

Miks melatoniini napib?

Melatoniini tootmine organismis väheneb loomuliku protsessina seoses vananemisega. Samas vähendab selle hormooni taset ka stress, ebaregulaarne toitumine, suitsetamine ja alkoholi tarbimine. Melatoniini produktsiooni mõjutavad veel ka mõned ravimid nagu näiteks mõned rahustid, unerohud ja kesknärvisüsteemi mõjutavad medikamendid.

Miks kasutada melatoniini spreina?

Sprei kujul on seda on hõlpsam ja mugavam kasutada. Üks pihustus keele alla või põse siseküljele vahetult enne magamaminekut imendub koheselt, kuna jõuab läbi suu limaskesta ilma viivitusteta vereringesse. Pihustataval kujul on melatoniin neli korda tõhusam kui tabletid. Selliselt saavutatud kõrgendatud unehormooni tase püsib kuni kuus tundi.

Melatoniini manustamine ei põhjusta sõltuvust.

Nordaid melatoniini sprei

Eesti ettevõte Nordaid on koostöös teadlastega välja töötanud melatoniini spreivormi, mis imendub otse läbi suu limaskesta vereringesse. Uuringud on näidanud, et suhu pihustatava toote imendumine on kiirem ja tõhusam, kui tableti või kapsli vormis toidulisandil.

Toode on saadaval kahe annusega: Sleep aid melatoniini sprei 1mg kanepiõliga ning tugevama koostisega Sleep aid strong 1.95mg melatoniini spreina. 

Toode ei sisalda kunstlikke lõhna-ja maitseaineid, toiduvärve, õlisid, soola ega pärmi. See on ka gluteeni, laktoosi ja GMO vaba. Sobib veganitele.

Scroll to Top