Eesti
EE
Kodulehekülg Apteeker soovitab Sinu tervise heaks Artiklid Kuidas tugevdada oma immuunsust?

Kuidas tugevdada oma immuunsust?

2018 10 02
immuunsus artikli baenner

Mida külmemaks lähevad ilmad ja lähemale jõuab talv, seda olulisem on tähelepanu pöörata oma tervisele. Selleks, et külmetushaigused meid rajalt maha ei niidaks ja tunneksime end ka sügisel ja talvel sama hästi kui suvel, on eriti tähtis hoolt kanda oma immuunsuse eest. Oluline on ümbritseda end positiivsete emotsioonidega, süüa tervislikult ja liikuda vabas õhus. Lisaks oleks mõistlik võtta vitamiine ja toidulisandeid, mis aitavad eemal hoida haigusi.

Meie tervis ja immuunsus on otseselt seotud kõigega, mida päeva jooksul teeme. Seega tervise hoidmiseks on väga oluline ümbritseda ennast positiivsete emotsioonidega ja palju naerda, sest stress ja depressioon nõrgestavad meie organismi. Üks olulisemaid tegevusi, mida oma parema heaolu nimel teha saame, on igapäevane liikumine. Sporti ei tule teha palju ja kindlasti ei tohiks ennast üle koormata. 30-minutiline rahulik jalutuskäik on piisav, et parandada vereringlust ja südame tööd ning leevendada stressi.

Tähtis osa tervislikust eluviisist on õige toitumine. Sügis-talvisel ajal on eriti oluline jälgida, et saaksime toidust kätte kõik vajalikud vitamiinid, kuna toidulaud ei ole tavaliselt enam nii mitmekesine, kui suvel. Immuunsuse tugevdamiseks olulised vitamiinid on näiteks A-, C- ja D-vitamiin. C-vitamiini saame küüslaugust. A-vitamiini sisaldub värvilistes aedviljades, näiteks porgandis ja kapsas.

Kuid ükskõik kui tervislikult ja mitmekesiselt me ka ei toituks, on ikka selliseid toitaineid, mida meie keha piisaval kogusel toidust omandada ei suuda. Selleks on vajalik puudujäävaid aineid juurde tarvitada. Kuigi kõigi inimeste toidusedel ja ka ainete omastatavus on erinev, siis on mõned enamlevinud lisandid, mida tuleks pea igal eestlasel külmal ajal juurde võtta.

C-vitamiin oma antiviraalse ja antibakteriaalse toimega on väga hea haiguste peletaja. See aitab tugevdada immuunsust ning vähendada hingamisteede haigustesse nakatumist. C-vitamiini tuleks tarbida pidevalt, sest vesilahustuva toime tõttu ei suuda meie keha seda varustada.

D-vitamiin aitab samuti kaasa tugeva immuunsüsteemi tekkimisele ja selle puudumisel tunneme väsimust. Kuna D-vitamiini saab meie keha päikesevalgusest, siis apteekrid soovitavad seda juurde võtta septembrist maini.

Lisaks vitamiinidele on veel kolm väga olulist toidulisandit, mida tuleks haiguste perioodil tarvitada. Tsink, seleen ja oomega 3 rasvhapped aitavad immuunsust tugevdada ja organismil haiguste vastu võidelda.